Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Cultuur en vorming aan universiteit en hogeschool : reflecties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9038204185 Year: 2002 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek nodigt uit te reflecteren over het vormingsconcept in het hoger onderwijs, met als centrale vraag: Wat betekent vandaag de dag 'vorming' op het niveau van het hoger onderwijs in de context van de eigenheid van de Europese cultuur? En daarbij ook de vraag: Is vorming denkbaar zonder een innige band met de cultuur? De auteurs leveren een scherpe kritiek op de actuele toestanden aan universiteit en hogeschool. Hun bijdragen zijn van aard 'een wende' te veroorzaken in het onderwijsbeleid op dit niveau. De kans is groot dat het huidige sociologische onderwijsmodel verlaten en vervangen wordt door een filosofisch pedagogisch concept. (Bron: covertekst)


Book
Voorwaarts, speel : begeleidingsmap basisonderwijs bij fotomap kindsoldaten
Authors: --- ---
ISBN: 9077022090 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Pax Christi Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Durft Marie in de ton? Filosoferen met kinderen.
Authors: ---
ISBN: 9055732567 Year: 2002 Publisher: Budel Damon


Book
Het leven in mijn klas. 3de graad.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9031723436 9031723428 Year: 2002 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is opgebouwd rond 10 concrete aandachtspunten die aansluiten bij het dagelijks leven in een klas van de 3e graad. Per thema zijn er 2 bladzijden psychologische achtergrondinformatie voorzien, aangevuld met twee bladzijden pedagogische suggesties over hoe de situatie in klasverband kan aangepakt worden. Uiteraard wordt er ook verwezen naar eindtermen en leerplandoelen.


Book
Pesten op school : lessuggesties voor leerkrachten
Author:
ISBN: 9023232399 Year: 2002 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur beschrijft in dit boek een systematische aanpak van het pestprobleem. Daarna geeft hij een overzicht van bestaande lessuggesties voor leerkrachten, uitgesplitst naar onderbouw, middenbouw en bovenbouw basisonderwijs en brugklas, klassen 2 en 3 en bovenbouw van het voortgezet onderwijs.


Book
Op avontuur met de JIJENIK-club. Groep 8.
Author:
ISBN: 9074080790 9074080804 Year: 2002 Publisher: Leiden Ajodakt


Book
Op avontuur met de JIJENIK-club. Groep 7.
Author:
ISBN: 9074080766 9074080774 Year: 2002 Publisher: Leiden Ajodakt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een methode voor sociaal gedrag, waarden en normen, emotionele ontwikkeling. Vanaf de tweede kleuterklas! De lessen beginnen steeds met een vervolgverhal dat zorgt voor een introductie van de diverse thema's. De methode wil het sociaal gedrag in positieve zin te sturen, door in te gaan op de oorzaken en gevolgen van onder meer pestgedrag. Zorg en respect voor elkaar, tolerantie, samenwerken, conflicten oplossen zijn de belangrijkste leerdoelen in 'Jij en Ik'. Normen en waarden worden expliciet benoemd om het moreel besef bij de leerlingen te ontwikkelen.


Multi
Kaspers rattenplan
Authors: ---
ISBN: 9058382990 9789078765028 9789074798556 9059322371 9789078765219 9789078765226 9789078765233 9789078765240 9789078765257 9789078765332 9789078765271 9789078765288 9789077343609 9789078765264 9789078765295 9789078765301 9789078765318 9789078765202 9789078765325 Year: 2002 Publisher: Leuven Centrum voor ervaringsgericht onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit dierentuinspel wil zowel het economisch denken stimuleren als de verschillende factoren van ondernemingszin ontwikkelen.- Creatief leren oplossingen bedenken in functie van het doel dat je vooropstelt- Strategieën bedenken en uitvoeren- Het leren bijsturen van een gekozen strategie- Het al dan niet inspireren van anderen (leiderschap)Bron: https://www.averbode.be/ko_cego?article=41186

Keywords

Dutch literature --- Didactics of economy --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- ondernemen --- WO (wereldoriëntatie) --- motiverend onderwijs --- lager onderwijs --- spellen --- Ondernemingszin --- Ondernemingen --- Creatief denken --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Economie --- Dierentuinen --- Maatschappelijke vorming --- Vriendschap --- Emoties --- Ratten --- Groepsdynamiek --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Verhalen --- Begrippen --- West-Vlaanderen --- Gezelschapsspelen --- Spelen --- Jeugdliteratuur --- slim (themawoord fictie) --- ratten (themawoord fictie) --- luisteren (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- dierenverhalen (genre) --- economie --- diefstal (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- 478.9 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- Didactisch materiaal --- basisbehoeften --- dierenverhalen --- erbij horen --- kinderen 4-7 jaar --- Detectives --- Diefstal --- Fiction --- Jeugdboeken --- diefstal --- verhalen ; +7 jaar --- Denken --- Godsdienst; ba.o --- Luistervaardigheid --- Sociale vaardigheden --- Schoolleven --- kinderen + 10 jaar --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Games --- Onderneming --- Dierentuin --- Overheidsbeleid --- Emotie --- Rat --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen


Book
Relationele vorming in de basisschool.
Authors: ---
ISBN: 9044112589 Year: 2002 Volume: 1 Publisher: Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het contact met hun speelkameraadjes leren kinderen wie zij zelf zijn en wie de anderen zijn. Het leren omgaan met zichzelf en met elkaar gebeurt in een groeiproces dat door onderwijzers en kleuteronderwijzers wordt ondersteund en begeleid. Dit boek wil een hulp zijn om in de dagdagelijkse klaspraktijk kinderen te vormen tot relationaal vaardige individuen met een positief zelfbeeld.


Book
Op avontuur met de JIJENIK-club. Groep 6.
Author:
ISBN: 9074080723 907408074X Year: 2002 Publisher: Leiden Ajodakt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een methode voor sociaal gedrag, waarden en normen, emotionele ontwikkeling. Vanaf de tweede kleuterklas! De lessen beginnen steeds met een vervolgverhal dat zorgt voor een introductie van de diverse thema's. De methode wil het sociaal gedrag in positieve zin te sturen, door in te gaan op de oorzaken en gevolgen van onder meer pestgedrag. Zorg en respect voor elkaar, tolerantie, samenwerken, conflicten oplossen zijn de belangrijkste leerdoelen in 'Jij en Ik'. Normen en waarden worden expliciet benoemd om het moreel besef bij de leerlingen te ontwikkelen.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by