Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek nodigt uit te reflecteren over het vormingsconcept in het hoger onderwijs, met als centrale vraag: Wat betekent vandaag de dag 'vorming' op het niveau van het hoger onderwijs in de context van de eigenheid van de Europese cultuur? En daarbij ook de vraag: Is vorming denkbaar zonder een innige band met de cultuur? De auteurs leveren een scherpe kritiek op de actuele toestanden aan universiteit en hogeschool. Hun bijdragen zijn van aard 'een wende' te veroorzaken in het onderwijsbeleid op dit niveau. De kans is groot dat het huidige sociologische onderwijsmodel verlaten en vervangen wordt door een filosofisch pedagogisch concept. (Bron: covertekst)
378 --- Cultuur --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Vorming --- Opleidingen --- Vormingsgebieden --- 073681.jpg --- Culturele vorming ; onderwijs --- Opleiding --- Toerisme --- Arbeidsmarkt
Choose an application
secundair onderwijs (x) --- kinderarbeid --- leger --- mensenrechten --- 478.9 --- Kinderrechten --- Kindsoldaten --- Vrede --- Vredesopvoeding --- Vredesweek --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- vredesweek --- vredesopvoeding --- Polemology --- kindsoldaten --- Sudan
Choose an application
#PBIB:+111.94 --- Filosofie --- Lezen --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Verhalen --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Overige vormingsgebieden --- filosoferen met kinderen --- filosofie (themawoord fictie) --- Didactics of philosophy --- Dutch literature --- Filosofie met kinderen
Choose an application
Dit boek is opgebouwd rond 10 concrete aandachtspunten die aansluiten bij het dagelijks leven in een klas van de 3e graad. Per thema zijn er 2 bladzijden psychologische achtergrondinformatie voorzien, aangevuld met twee bladzijden pedagogische suggesties over hoe de situatie in klasverband kan aangepakt worden. Uiteraard wordt er ook verwezen naar eindtermen en leerplandoelen.
Wereldoriëntatie --- 433.4 --- 371.67 --- 373.3 --- C3 --- lager onderwijs (x) --- leerlingen --- pedagogiek --- schoolleven --- lager onderwijs --- leerboeken --- sociale vaardigheden --- 474.9 --- didactiek --- klasklimaat --- 305.8 --- 478.9 --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Schoolleven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- School --- 472 --- klasleven --- sociaal-emotionele opvoeding --- Conflicten --- Gevoelens ; omgaan met --- Goede manieren --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- 478.8 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- basisonderwijs --- dagelijks leven --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden
Choose an application
De auteur beschrijft in dit boek een systematische aanpak van het pestprobleem. Daarna geeft hij een overzicht van bestaande lessuggesties voor leerkrachten, uitgesplitst naar onderbouw, middenbouw en bovenbouw basisonderwijs en brugklas, klassen 2 en 3 en bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Educational psychology --- Personality development --- pesten --- #PBIB:+107.22 --- Pesten --- #KVHB:Pesten --- zorgverbreding --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten op school --- 454.9 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- onderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
478.9 --- 6e leerjaar l.o --- Bang --- Boos --- Conflicten --- Drugs --- Eerlijkheid --- Emotionele ontwikkeling --- Geburen --- Handboek --- Inspraak --- Jaloers --- Kindertelefoon --- Liegen --- Mening --- Moslim --- Normen --- Pesten --- Respect --- Roken --- Sociaal gedrag --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- Vandalisme --- Verantwoordelijkheid --- Verlies --- Verslaving --- Vooroordelen --- Vrije meningsuiting --- Waarden --- Winnen --- 062530.jpg --- 062675.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Educational sciences --- sociale opvoeding --- emotionele opvoeding
Choose an application
Een methode voor sociaal gedrag, waarden en normen, emotionele ontwikkeling. Vanaf de tweede kleuterklas! De lessen beginnen steeds met een vervolgverhal dat zorgt voor een introductie van de diverse thema's. De methode wil het sociaal gedrag in positieve zin te sturen, door in te gaan op de oorzaken en gevolgen van onder meer pestgedrag. Zorg en respect voor elkaar, tolerantie, samenwerken, conflicten oplossen zijn de belangrijkste leerdoelen in 'Jij en Ik'. Normen en waarden worden expliciet benoemd om het moreel besef bij de leerlingen te ontwikkelen.
478.9 --- 5e leerjaar l.o --- Boos --- Discriminatie --- Eerlijkheid --- Egoïsme --- Emotionele ontwikkeling --- Groep --- Handboek --- Liegen --- Normen --- Samenwerken --- Sociaal gedrag --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- Verantwoordelijkheid --- Verdriet --- Verontschuldigen --- Vooroordelen --- Waarden --- 062671.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Educational sciences --- sociale opvoeding --- emotionele opvoeding
Choose an application
Dit dierentuinspel wil zowel het economisch denken stimuleren als de verschillende factoren van ondernemingszin ontwikkelen.- Creatief leren oplossingen bedenken in functie van het doel dat je vooropstelt- Strategieën bedenken en uitvoeren- Het leren bijsturen van een gekozen strategie- Het al dan niet inspireren van anderen (leiderschap)Bron: https://www.averbode.be/ko_cego?article=41186
Dutch literature --- Didactics of economy --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- ondernemen --- WO (wereldoriëntatie) --- motiverend onderwijs --- lager onderwijs --- spellen --- Ondernemingszin --- Ondernemingen --- Creatief denken --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Economie --- Dierentuinen --- Maatschappelijke vorming --- Vriendschap --- Emoties --- Ratten --- Groepsdynamiek --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Verhalen --- Begrippen --- West-Vlaanderen --- Gezelschapsspelen --- Spelen --- Jeugdliteratuur --- slim (themawoord fictie) --- ratten (themawoord fictie) --- luisteren (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- dierenverhalen (genre) --- economie --- diefstal (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- 478.9 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- Didactisch materiaal --- basisbehoeften --- dierenverhalen --- erbij horen --- kinderen 4-7 jaar --- Detectives --- Diefstal --- Fiction --- Jeugdboeken --- diefstal --- verhalen ; +7 jaar --- Denken --- Godsdienst; ba.o --- Luistervaardigheid --- Sociale vaardigheden --- Schoolleven --- kinderen + 10 jaar --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Games --- Onderneming --- Dierentuin --- Overheidsbeleid --- Emotie --- Rat --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
In het contact met hun speelkameraadjes leren kinderen wie zij zelf zijn en wie de anderen zijn. Het leren omgaan met zichzelf en met elkaar gebeurt in een groeiproces dat door onderwijzers en kleuteronderwijzers wordt ondersteund en begeleid. Dit boek wil een hulp zijn om in de dagdagelijkse klaspraktijk kinderen te vormen tot relationaal vaardige individuen met een positief zelfbeeld.
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Pédagogie sociale --- Sociale opvoedkunde --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- relationele opvoeding --- basisonderwijs --- 433.4 --- 476.1 --- Handboek/cursus --- Wereldoriëntatie ; ba.o. --- 478.9 --- Groepsdynamica --- Relationele opvoeding --- Seksuele en relationele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Verbondenheid --- basisonderwijs : relationele vorming (ler) --- 37.032 --- Onderwijs --- Relaties --- 032288.jpg --- Relationele vorming: didactiek lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- Didactics of secundary education --- relationele vorming --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Didactics of social education --- Wereldoriëntatie ; ba.o
Choose an application
Een methode voor sociaal gedrag, waarden en normen, emotionele ontwikkeling. Vanaf de tweede kleuterklas! De lessen beginnen steeds met een vervolgverhal dat zorgt voor een introductie van de diverse thema's. De methode wil het sociaal gedrag in positieve zin te sturen, door in te gaan op de oorzaken en gevolgen van onder meer pestgedrag. Zorg en respect voor elkaar, tolerantie, samenwerken, conflicten oplossen zijn de belangrijkste leerdoelen in 'Jij en Ik'. Normen en waarden worden expliciet benoemd om het moreel besef bij de leerlingen te ontwikkelen.
4e leerjaar lager onderwijs --- Ik en de anderen --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Waardevorming --- 478.9 --- Handboek/cursus --- 4e leerjaar l.o. --- Conflicten --- Dieren --- Discriminatie --- Echtscheiding --- Eenzaamheid --- Emotionele ontwikkeling --- Handboek --- Inbreken --- Normen --- Pesten --- Sociaal gedrag --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Vijanden --- Vooroordelen --- Vriendschap --- Waarden --- 062531.jpg --- 062670.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- sociale opvoeding --- emotionele opvoeding --- Educational sciences --- Pedagogiek --- 4e leerjaar l.o
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|